Benvinguts a la Cursa El Replà

Amigues i amics, després de consolidar la nostra cursa, és un plaer presentar-vos e nom del CE La Xiruca Foradada una nova edició de la Cursa per Muntanya El Replà, aquesta setena edició es celebra el dia 16 de setembre del 2018.
En aquesta setena edició podreu escollir entre 2 circuits, l’Exprés (17km i 850mD+) i el Clàssic (27km i 1300mD+). Ambdós circuits presenten alguns canvis considerables, sobretot el en distància i un últim tram vertiginós de baixada tècnica.

Circuït Express.

Aquest any hem volgut fer un petit canvi en aquesta prova, augmentem una mica la distancia i el desnivell però al final queda un circuit força trail, mes tècnic però a la vegada apta pels corredors no tan experimentats a la muntanya. Com ja es de costum sortirem del pavelló i passarem per l’Església Romànica on agafarem el camí dels carpis per anar a buscar l’ascens a l’ermita de Sant Ramon, un primer tram molt correder però a la vegada dur ja que no ho sembla i el desnivell positiu va augmentant. Un cop arribem a l’ermita agafarem un sender de baixada que ens portarà al primer sender tècnic de pujada de la cursa. A la sortida del sender agafarem un kilòmetre de pista que ens portarà al mirador. A partir d’aquest moment el circuitcanvia envers els altres anys, baixarem direcció Figuerola per un tram de pista i un tros de sender, un cop a Figuerola agafem el camí que ens portarà fins dalt de la Coloma, una pujada de 3km per pista. Després d’arribar a dalt de la Coloma anirem direcció Era del Caterí per agafar la baixada direcció Cabra del Camp i allí ens endinsarem per un sender que ens portarà a dalt del Replà, punt més alt de la cursa. La baixada del Replà la farem per un sender tècnic fins arribar al Peny de Sant Ramon i allí anirem a buscar el sender del bosc del Torrosolla que ens portarà als carpis i a la línia de meta.

Circuït Classic.

La prova estrella, no aconsellable per corredors iniciant-se al trail. Els corredors de la Clàssic fan el mateix recorregut que els de la Exprés però a mitja pujada de la Coloma es desvien per anar a buscar un sender fondos molt atractiu i que després combinarem amb trams de pista i senders fins arribar a les crestes de Miramar, tram nou del circuit Clàssic. Després de disfrutar fent les crestes i de les seves vistes pujarem al Tossal gros per un sender molt mes tècnic i dur. Un cop haguem fet cim baixarem cap a Cabra del camp per fer l’ultima pujada que ens portarà al Replà. La baixada tècnica igual que a la Exprés fins arribar a la línia de meta.

Podeu trobar tota la informació del Circuit del Camp de Tarragona a www.circuitcamptgn.cat.

Estem a la vostra disposició de cara a possibles dubtes o consultes via e-mail a cursarepla@gmail.com.

Equip organitzatiu de la Cursa per Muntanya El Replà/ CE La Xiruca Foradada.

La cursa el Replà i l'ermita

En aquest tram de la serra de Miramar, que forma part de la Ruta del Cister, trobem molts indrets d'interès, d'entre els quals val la pena visitar la zona on es situava l'antic poble de Prenafeta, amb les ruïnes del castell i les restes d'una petita església del segle XIII que encara està en peu. A més, el GR 175 travessa aquesta serra en la etapa que uneix els monestirs de Santes Creus i Poblet. Entre els esports que s'hi poden practicar destaquem el senderisme -hi trobem diverses etapes del GR 175 i del GR 7- a més de diverses excursions com ara l'ascensió al Tossal Gros, el qual, gràcies a la seva vegetació i entorn, forma part del Pla d'Espais d'Interès Natural (PEIN) aprovat pel govern de la Generalitat de Catalunya. També destaquem les pistes per a la pràctica de bicicleta de muntanya o BTT, com ara el mateix tram del GR 175, el qual ascendeix la serra pel Coll de Prenafeta tot seguint el GR 7, i altres recorreguts com l'ascensió al Tossal Gros o recorreguts integrals per la serra.

Aquesta web utiliza cookies, pots veure la política de cookies aquí. Si continues navegant l'estàs aceptant